שטיחים עתיקים - שטיח עתיק

ההגדרה לשטיחים עתיקים הם שטיחים שגילם לפחות 90 - 100 שנה. שטיחים בני 80 שנה לא יהיו בהכרח עתיקים בעוד עשר או עשרים שנה. העקרון של שטיחים עתיקים שנארגו משנות העשרים של המאה הקודמת ומטה. מהסיבה של נדירות וכמות שטיחים מוגדרת שנארגו בתקופות אלו.

 הדעה הרווחת היא ששטיח עבודת יד משתבח עם הזמן בדומה ליין. האמת היא שגם לא כל יין ישן מיטיב עם הזמן ורוב היינות הישנים מתקלקלים. בשטיחים המצב דומה. רוב השטיחים הישנים הם ללא ערך מיוחד או בעלי ערך סנטימנטלי בלבד ומעמדם כשטיח משומש יד 2

אבל ישנם שטיחים שרק המומחים יודעים לזהות את טיבם וגילם לפי חושים שנרכשים בניסיון רב, ערכם יכול להגיע לפי כמה משטיח זהה חדש. נדרש המון ידע וניסיון לעסוק בתחום זה שהוא מקצוע מרתק בפני עצמו עם מידע ללא סוף.
רוב האנשים קונים את השטיח כרהיט או פריט עיצובי לבית ועבורם הוא חלק מפאזל המרכיב את המראה של החדר.
לחלק קטן יותר מהאנשים יש תשוקה לשטיחים הם חובבים ואוהבים שטיחים ובדרך כלל בקיאים גם במונחים היסטוריים. השטיח בשבילם הוא יצירת אומנות מיוחדת מעבר לעובדה שזה שטיח עבודת יד.
לשטיחים עתיקים צבעים ומרקם ייחודים שרק השפעתו של הזמן יכול לעשות ללא תחליף.

 שטיחים עתיקים הצבעים צבועים בצבעים טבעיים כלומר מינרל שיש בטבע כמו צמחים, קליפות של פירות \ ירקות או מן הים והחי. בניגוד לשטיחים החדשים יותר שבעיקר צבועים בצביעה סינטטית מאבקות. שידועים בשימוש כשישים שנה אחרונות.
 

שטיחים עתיקים יקרים יותר מהחדשים מהסיבה שמספרם סופי ונהיה יותר קשה להשיגם. ערכם נקבע לפי נדירות, מצב השטיח ואיכותו, אזור אריגה, סוג הצמר, צבעים, דוגמא, צפיפות, מידה ועוד. אין כללים ברורים לערכם ושוק זה עובד לפי עקרון היצע וביקוש.
מי שיודע להעריך את האיכויות מוכן לשלם עבורם יותר ובאופן תחרותי, ואם הם מתוחזקים באופן ראוי על ידי הבעלים הם יכולים גם להימכר מחדש ועוד עם רווח.
כאן בדף זה "שטיחים עתיקים" אנו מציגים שטיחים ישנים ועתיקים איכותיים ומיוחדים שהזמן רק היטיב עימם, שטיחים אומנותיים. שטיח צמר או משי. במצבים מעולים יחסית לגילם.

שטיחים ישנים אחרים ניתן להשיג בדף "שטיחים יד 2 ".

במרוצת השנים עבורי במקצוע תחום השטיחים העתיקים אהוב עלי במיוחד השטיחים המוצעים כאן למכירה ברובם מיוחדים ביותר שנקנו מתוך הבנה וידע מהו שטיח איכותי ומצב הפיזי של השטיחים ברובם מעולה ולעיתים לא היו בשימוש ברצפה. אין הרבה סוחרים בארץ המבינים בתחום זה ויודעים להעריך מהו שטיח טוב עם נשמה. ישנם כאן שטיחים שלא יביישו אף מוזאון לשטיחים.

אתרים מעניינים בעולם

מכירה פומבית ריפון בוסוול       https://www.rippon-boswell-wiesbaden.de/  


הדף עדיין בבניה בנתיים אפשר לראות את התמונות בגלריה שטיחים עתיקים

שטיח טורקי עתיק

שטיח טורקי עתיק מידה 80*140


שטיח טורקי קטן עתיק

שטיח טורקי קטן עתיק 80*120


שטיח אפגני קטן עתיק מתוארך בשטיח

שטיח אפגני קטן עתיק מתוארך בשטיח בפינה 1231 מוסלמי מידה 80*140


שטיח פרסי קשן עתיק בז'

שטיח פרסי קשן בהיר בז' מידה 135*200 מצב טוב מאד


שטיח פרסי קשן עתיק עם משי

שטיח פרסי קשן עתיק ומיוחד רקע משי שנשחק עם השנים מצב טוב מאד מידה 135*200


שטיח פרסי איספהאן עתיק

שטיח פרסי איספהאן עתיק מידה 220*310 נדיר איכותי ויוקרתי


שטיח פרסי קשן דביר עתיק

שטיח פרסי קשן "דביר" איכותי ומיוחד עתיק כבן 100 מצב מעולה נדיר מידה 280*350


שטיח פרסי סנה עתיק דוגמה בוטה [חציל]

שטיח פרסי עתיק מסוג סנה המבוקש בעתיקות. מידה 170*270 מצב מעולה נדיר. מוטיב  "בוטה" זרעים.

שטיח סנה ארוג בחלק המערבי של אירן במחוז כורדיסטן על גבול עירק. שטיחים אלו ידועים באיכותם ומבוקשים בעולם כולו, ידועים בצפיפות גבוהה וצמר איכותי. שטיח זה נשמר במצב מעולה רוב השנים היה תלוי על קיר או מאוחסן שלא בשימוש. מבוקשים במכירות פומביות בעולם ונמכרים במחירים גבוהים.

https://lillarugs.com/products/alexia-antique-persian-senneh    קישור לשטיח דומה אך לא עתיק וקטן יותר.


שטיח פרסי קשן עתיק יוקרתי מצב מעולה

שטיח פרסי קשן עתיק מצב מעולה מידה 135*210 צמר קורק נדיר ושמור 


שטיח פרסי עתיק טהרן

נדיר נדיר שטיח פרסי טהרן וזה [אגרטל] מידה 140*210 השטיח כבן 140 שנה שזה סופר נדיר במונחים היסטוריים . שמור במצב טוב מאד. שחיקות קלות בחציו התחתון, וכמה כתמי זפת בצידו האחורי. שטיח למוזאון. למבינים.

קישורים ברשת לשטיח דומה ואף במצבים גרועים יותר . הלינקים לא נפתחים בחלון חדש יש ללחוץ חץ אחורה לחזור לאתר כהן שטיחים.

https://www.anticstore.art/97190P

https://www.claremontrug.com/antique-oriental-rugs-carpets/persian/neutral/tehran-vase-rug-north-central-persian-antique-rug-5829/massive/

https://www.claremontrug.com/antique-oriental-rugs-carpets/persian/neutral/tehran-vase-rug-north-central-persian-antique-rug-7136


שטיח קווקזי עתיק

שטיח קווקזי עתיק מידה 110*170 מיוחד ויפה מצב גובה שיער מעולה , כמה תיקונים אומנותיים שתוקנו בחול במקצועיות.


שטיח אפגני בלוצ'יסטן עתיק

שטיח אפגני בלוצ'יסטן עתיק 130*210


שטיח פרסי קרמנשה עתיק

שטיח פרסי קרמנשה עתיק מידה 125*190 אריגה צפופה ודקה מאד כ 800000 קשר למטר רבוע נדיר מצב מעולה לא היה בשימוש כלל . צמר על צמר.


שטיח תפילה אפגני עתיק

שטיח תפילה אפגני עתיק 80*130


שטיח פרסי עתיק

שטיח פרסי עתיק מסוג קשן צמר קורק מהמם ביופיו. יש כמה תיקונים קטנים. מידה 135*200


שטיח קילים טורקי עתיק

שטיח קילים טורקי עתיק מצב מעולה יפיפה. מידה 160*310


שטיח פרסי עתיק הרדביל ירוק

שטיח פרסי עתיק מסוג הרדביל העיר נמצאת בצפון פרס על גבול הקווקז לכן הדוגמאות בהשראת שטיחים קווקזים. מידה 170*270 צבעים ירוק עדין כחול ושנהב.


שטיח אפגני עתיק צמר קורק

שטיח אפגני עתיק 118*218 צמר טלה רך ונעים מצב מעולה כנראה שכמעט לא היה בשימוש. שטיח מהמם מיוחד אריגה צפופה ודקה.


שטיח נדוניה אפגני עתיק

שטיח אפגני נדוניה ייחודי. במקור לא למכירה קמעונאית אמור להישאר במשפחה של האורגת. מידה 110*210 שמור במצב חדש. הגיע אלי מהאוסף של סוחר שטיחים סיטונאי מאנגליה ז"ל שהיה גיסו של סבי ז"ל . שמור אצלי כ40 שנה השטיח מתוארך 1951 על השטיח.


שטיח בוכרה טורקמניסטן עתיק ונדיר

שטיח טורקמניסטן בוכרה עתיק עבר בקלות את ה100 שנה להערכתי גילו כ120 שנה שטיח למוזאון. צפיפות נדירה אריגה דקה ביותר כמיליון קשר למטר רבוע לעומת 300-500 אלף קשר בשטיחי בוכרה טובים רגילים. מידה 113*165 . מצב מעולה שמור ביותר היה תלוי על קיר רוב השנים הלולאות עדיין בשטיח. סופר נדיר . צבעים מיוחדים שרק הזמן יודע לעשות ולא עוברים נכון בתמונה.


שטיח אפגני עתיק צמר טלה

שטיח אפגני עתיק מידה בערך 118*186 צמר טלה רך מיוחד שמור במצב מעולה אין שחיקות כלל. נדיר


שטיח אפגני עתיק נדיר

שטיח אפגני עתיק נדיר במצבו נשמר כחדש צמר טלה רך ועמיד. מידה 117*170. הפרנזים אורגינליים ועדיין שלמים וארוכים [ בכשלושים שנה האחרונות כל שטיחי האפגנים באים עם פרנזים קצרים מאד למעט שטיחי אפגנים חלמהמדי ] 


שטיח אפגני עתיק

שטיח אפגני עתיק 140*200 מצב טוב מאד אריגה צפופה כנראה אפגן ימות yamot עם תיקון אומנותי בקצה.


שטיח קילים טורקי עתיק

שטיח קילים טורקי עתיק מידה 110*160 בערך. אריגה מיוחדת עם חוט דק דק עשוי מחוט צמר קורק איכותי הדומה למשי. תפור עם בטנה מאחור לשמירה על השטיח.


שטיח קווקזי עתיק

שטיח קווקזי עתיק מסוג שירוון אריגה צפופה מצב מעולה . תיקון קטן בקצה. מידה 170*220


שטיח תיק אפגני - ג'לאר

שטיח תיק אפגני - ג'לאר. מה הוא שטיח ג'לאר? ג'לאר זהו תיק שטיח לתליה עם בטנה מאחור המשמש את הנוודים לאחסון דברים באהל מבגדים ועד כלי מטבח. גודלם ברוחב כ 40 סנטימטרים ובאורך ממטר ועד שני מטרים . מתאימים גם לאנשים שמחפשים שטיחים קטנים במידה לא סטנדרטית. לג'לרים לעיתים סיומת של פרנזים ארוכים בצד התחתון.  בשל גודלם הקטן אהובים על אספני עתיקות. יפים גם לתליה על הקיר וגם ברצפה. ברשותי מספר לא קטן של ג'לארים מאספן אנגלי שלא הכול מצולם כאן.


שטיח תיק אפגני

שטיח תיק אפגני עתיק ג'לאר


שטיח תיק אפגני

שטיח תיק אפגני עתיק ג'לאר


שטיח אפגני עתיק תפילה צפוף ביותר

שטיח אפגני תפילה עתיק אריגה צפופה מאד. שטיח מיוחד צבעים חומים. מידה כ 90*130


שטיח ישראלי משכית רות דיין עבודת יד

שטיח ישראלי תוצרת משכית בהנהלת רות דיין השטיח לא עתיק אך שווה התייחסות לאחד שכזה . משכית פעלה עד שנות השבעים בהנהלת רות דיין בתו של משה דיין לספק עבודה לעולים החדשים השטיחים יוצרו בעבודת יד ומצמר ומוטיבים יהודיים. השטיחים נמכרו בארץ ובחו"ל בחנויות יוקרתיות. השטיח במידה 170*240 ונשמר במצב נדיר כחדש. למבינים 


שטיח פרסי מסוג קשאן עתיק

תמונה תעלה בקרוב. שטיח קשן מסדנת דביר היוקרתית במידה 135*200 מתחילת המאה הקודמת צמר קורק כיאה לסדנה דוגמת כרמי גפנים במצב נדיר מעולה. ללא שחיקות וללא קרעים נשמר יפה מאד גובה שיער מלא. צבעים חמים שרק הזמן יודע לעשות. סופר נדיר נדיר שטיח למוזיאון. מחיר 34000שח למבינים. קנטים ופרנזים מחודשים באיכות גבוהה. 


שטיח בוכרי עתיק טורקמניסטן איכותי

שטיח בוכרי עתיק ומיוחד מצב מעולה בן 100 שנה והיה תלוי על קיר כיאה לתרבות הטורקמניסטנית מידה  130*180 ללא שחיקות פשוט מושלם מחיר 6900 שח צמר רך ואיכותי.


שטיח פרסי קום משי עתיק

שטיח פרסי קום משי עתיק . תיקונים קלים בשוליים עם חיזוק של סרט בגב השטיח. מידה 140*204 שטיח במצב טוב ושמור יפה יחסית לשטיחי משי בגיל שכזה. כידוע שטיחי משי מאד עדינים ולא תמיד זוכים להגיע לגיל של עתיק שהוא 100 שנה. למבינים . שטיחי משי קום נחשבים לשטיחי משי הטובים בעולם ומחירים שמגיעים גם לחמש אלף יורו למטר רבוע אחד. כל אחד יכול לעשות גוגל ולראות שאכן כך. שטיח זה מוצע במחיר 6900 שח בלבד.


שטיח פרסי עתיק

שטיח פרסי עתיק ומיוחד אינני מזהה את סוגו כנראה מאזור שירז היות והשתי מצמר. מידה 170*220 שטיח יוקרתי מצב טוב מאד.



שטיח רומני עתיק
תמונת תקריבתמונת תקריבתמונת תקריב

למבינים שטיח רומני אלטניה עתיק שמור מעולה עבודת אמן עדינה ארוג בחוטים דקים ומשובחים. שטיח למוזיאון. מידה 150*240 מחיר 9900שח.